02 okt

Statusupdate: Storing eDocs opgelost

Statusupdate:
De storing met eDocs is opgelost. Via een workaround start eDocs weer op.

We adviseren onze klanten, die nog met eDocs werken en die nog geen migratietraject naar een ander pakket hebben aangevraagd,  zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen om de overgang naar een alternatief scanpakket te bespreken.

U kunt ons bereiken op telefoonnummer (0512) 57 11 66 of u kunt een mail sturen naar mailto:verkoop@danthas.nl

Omschrijving storing:

Huisartsen die via ons Hisconnect platform gebruik maken van de eDocs scanapplicatie ondervinden sinds vrijdag problemen bij het verwerken en opvragen van ingescande documenten.

Een aantal maanden geleden heeft eDocs aangekondigd haar activiteiten per 1 oktober 2019 te beëindigen. Wij hebben onze klanten hiervan op de hoogte gesteld en ze in de gelegenheid gesteld over te stappen op een alternatieve scanapplicatie. Op dit moment zijn nog niet alle klanten overgestapt en lopen de migratietrajecten nog.

Om eDocs op te kunnen starten wordt, via het internet, connectie gemaakt met een licentieserver bij eDocs om te verifiëren of de gebruikte licentie geldig is. Afgelopen vrijdag (27-09) kwamen de eerste klachten uit het veld van de nog aanwezige eDocs gebruikers dat het programma niet meer wilde starten. Het programma eDocs doet namelijk nog wel een check op de licentie, maar krijgt geen respons meer vanuit de licentieserver van eDocs. Het programma blijft daar op wachten en start daarom niet op.

Verwachte duur
N.v.t. opgelost

Opgelost
Ja

 

Deel dit